PUNT DE PARTIDA PER LA PROGRAMACIÓ


Amb la UD Descobrim les primeres emocions en família volem contribuir a l'assoliment d'unes capacitats concretes establertes en el currículum del primer cicle d'educació infantil:



    - Aprendre a ser i a actuar d’una manera cada vegada més autònoma.
     
    2. Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional, i anar-se formant una imatge positiva d’ell mateix i dels altres.

    3. Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.


    - Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
     
    6. Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte, i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.


    - Aprendre a conviure i a habitar al món.
     
    9. Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.




Il·lustració: Juan Turu






Amb aquesta UD ens proposem els objectius de cicle següents:




    1.Identificar-se com a persona, assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al seu moment maduratiu, i esforçar-se per manifestar i expressar les pròpies emocions.

    2.Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l'adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en el grup.
          4. Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a a 
          través del moviment, el gest, el joc i la paraula amb una progressiva millora del 
          llenguatge oral.



Il·lustració: Juan Turu








 A continuació us mostrem els continguts de cicle que ho faran possible:




Continguts de l’àrea de descoberta d'un mateix i dels altres:



  • Identificació com a persona, coneixement d’algunes característiques personals pròpies per assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al seu moment maduratiu.
  • Domini progressiu de les possibilitats expressives, perceptives i motores del propi cos i utilització dels recursos personals de què disposa en la vida quotidiana.
  • Manifestació i expressió de les pròpies emocions i sentiments, utilitzant el llenguatge com a mitjà d’expressió i comunicació.
  • Disposició per establir relacions afectives positives amb les persones adultes i els infants amb qui comparteix situacions i activitats quotidianament.





Continguts de l’àrea de descoberta de l'entorn:



  • Comprensió i apreciació progressiva de l’entorn immediat, iniciant-se en el coneixement i l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en els diferents grups socials en què participa.
  • Orientació amb autonomia en els espais habituals i quotidians i iniciació en l'ús de termes relatius a l'espai (aquí, allà, dins , fora, amunt, avall)
  • Observació i exploració de l'entorn físic i social, planificant i ordenant la pròpia acció, constatant-ne els efectes i establint relacions entre la pròpia actuació i les conseqüències que se'n deriven,





Continguts de l’àrea de comunicació i llenguatges:



  • Iniciació en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal, musical i plàstic.
  • Comprensió de les intencions i dels missatges que li adrecen les persones adultes i altres infants, identificant i emprant els diferents senyals comunicatius (gest, entonació) i valorant el llenguatge oral com un mitjà de relació amb les altres persones.
  • Coneixement i utilització de manera progressiva de les normes que regeixen els intercanvis relatats i converses (atenció, espera, to de veu, interes i iniciativa).

  • Expressió de necessitats, sentiments i idees mitjançant el llenguatge oral, mostrant
    un progressiu increment del vocabulari relatiu al propi entorn i experiència, ús de frases simples i comprensió de variacions morfològiques de gènere i nombre.





I seguidament us presentem els objectius que formen part de la UD:


       Àrea 1: Descoberta d'un mateix i dels altres
  • Reconèixer les emocions primàries, pròpies i dels altres, durant el període d'adaptació
  • Identificar-se com a persona independent
  • Iniciar-se en l'expressió de sentiments i emocions
  • Iniciar-se en les relacions socials i hàbits de relació amb els altres



    Àrea 2: Descoberta de l'entorn
  • Adquirir comportaments que facilitin la integració en els grups socials dels seu entorn.



    Àrea 3: Comunicació i llenguatges
  • Expressar les emocions primàries pròpies mitjançant els diferents llenguatges


Compartir qui som”

Il·lustració: Juan Turu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada