A
continuació, adjuntem una taula amb un breu resum de cadascuna de
les activitats que formen la unitat didàctica 1
“Descobrim les primeres emocions en família”
“Descobrim les primeres emocions en família”
BREU DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATSUD1: “Descobrim les primeres emocions en família”
Nom de l'activitat: "Ja som aquí"A través d'aquesta activitat volem donar la benvinguda als infants i a les seves famílies a la llar d'infants, mostrant-los mitjançant una cançó l'alegria que ens ocasiona la seva arribada. Amb aquesta cançó alegre del Bon dia transmetrem als infants la primera emoció a treballar: “l'alegria”. La primera part de l'activitat es basarà en escoltar la cançó durant l'arribada dels infants i les seves famílies, com a música de fons, en el moment de l'acollida per part de les educadores. La segona part es basarà en fer una rotllana amb els infants i les seves famílies, pujant el volum de la cançó, i girar alhora que cantem alegrement la lletra del “Bon dia”Durant tot el curs, aquesta cançó es farà servir com a música de fons en el moment d'acollida dels infants.Nom de l'activitat: "La mascota de la classe"Amb aquesta activitat volem mostrar els infants les diferents emocions que treballarem. Treballarem amb la mascota de la classe, un elefant que no té rostre. Els infants aniran enganxant diferents cares que representaran diferents emocions. Mostrarem als infants les diferents cares de la mascota i desprès parlarem i anomenarem les emocions que aquestes representen: està feliç, està trist, enfadat, espantat... així els infants aniran reconeixent i nomenant les diferents emocions.Nom de l'activitat: "Cançons música i relaxació en família"La música és un mitjà d’expressió i comunicació, és un element que ajuda a crear intimitat i vincles amb l’adult i és un punt de referència per treballar les emocions i situacions noves. La música és també és un transmissor de les tradicions i el folklore i permet conèixer les diferències i créixer des de la diversitat a partir de les diferents cultures familiars.Aquesta activitat comptarà de dos parts, la primera compartirem amb els infants i els pare cançons tradicionals com cançons de falda que gràcies a la seva proximitat física afavoreix la relació afectiva i també les cançons mimades acompanyades amb gestos que permetrà a l'infant anar incorporant a la cançó encara no sàpiga la lletra i així anar aprenent.
Aquest tipus de cançons ens ajudés a apropar-nos a l'infant treballant els vincles afectius, les seves vivències i el seu estat emocional, a més de gaudir la música en família.La segona part, serà música per relaxar-se, aprofitant per fer un massatge infantil que és un bon recurs per a la comunicació no verbal que ajuda al nen a conèixer i gaudir del seu propi cos així com a donar resposta al desig i la necessitat que tenen de una atenció individual, càlida i respectuosa.Nom de l'activitat: “Les titelles”
Aquesta activitat consisteix a compartir amb els pares i infants contes adaptats per a nens d'1 a 2 anys de edat , amb titelles artesanals fetes per les educadores i en col·laboració amb els pares.
Els nens més petits prefereixen els contes d'animals, d'història natural i alguns contes meravellosos senzills. Connecten amb els que tracten de situacions més properes a la seva vida, en els quals els objectes i els elements de la natura tenen vida: els núvols, el sol, la lluna, la pluja, les pedres ... Els animals també ocupen un lloc d'especial importància, perquè representen papers clarament identificables.Nom de l'activitat: “Racó de les caixes especials”Uns dies abans de realitzar aquesta activitat demanarem als acompanyants que, juntament amb els infants, confeccionin la “seva caixa especial”, omplint-la amb quelcom que tingui algun valor especial per a ells (una joguina, una fotografia...) i que desitgin compartir-ho amb la resta del grup. El dia que durem a terme l'activitat a l'aula, tots els infants portaran la seva caixa i compartiran amb la resta el que hi han posat dins, explicant-los, amb l'ajuda dels familiars, perquè és tan especial o els fa tan feliços allò que hi han posat dins.Nom de l'activitat: “Sessió de joc”La sessió es dividirà en dos moments:- Un primer moment d’activitat conjunta entre infants i adults. L’educador/a oferirà propostes de joc i material diversificades i pensades amb intencionalitat educativa. D’aquesta manera podran gaudir i compartir descobertes, vivències, avenços. És un moment idoni que permet als adults observar i estar atents a l’acció dels infants.- En una segona part de la sessió, s’organitzaria l’estona de tertúlia. Les famílies es reuneixen amb l’educadora, mentre els infants continuen la seva activitat de joc. En aquest moment de trobada, les famílies comparteixen la seva experiència de criança i educació dels seus fills i filles.Mitjançant diferents tipus de materials i recursos (fotografies, dibuixos, màscares...) infants, familiars i educadores compartiran experiències i activitats que els permetran conèixer i reconèixer les diferents emocions primàries (content, trist, enfadat...)Nom de l'activitat: “El dau de les emocions “Mitjançant un dau gran, confeccionat per les educadores, durem a terme el joc del dau de les emocions. A cada cara del dau hi haurà o bé una cara que hem d'imitar: content, trist, enfadat...; o bé una actitud que fomenti la companyonia entre els infants i les famílies. Fer abraçades, petons, pessigolles...Nom de l'activitat: "El mural del protagonista"Volem conèixer cadascun dels nens i nenes. Aprofundir en tots aquells aspectes relacionats amb el seu entorn personal. Això ens ajudarà a les educadores a conèixer el grup d'infants, les seves necessitats, interessos, esdeveniments i experiències que els mateixos infants duen a l'aula.L'activitat serà crear un mural individual amb fotografies dels infants on surtin amb la seva família, ja siguin pares, avis o oncles. A les fotos, a més, han de sortir fent alguna cosa que els agradi, ja sigui menjant el seu plat preferit, jugant al parc, banyant-se a la piscina, etc.Finalment, quan ja tinguem totes les fotos enganxades, els infants es pintaran la mà del color que més els agradi, entre blau, groc o vermell, i la posaran al seu mural.Nom de l'activitat: “Mural de les emocions”Per acabar la UD tots plegats realitzarem un mural amb fotografies i materials recopilats durant totes les activitats de la UD, per tal de copsar els diferents moments, experiències, situacions i emocions viscudes i apreses de manera conjunta.Nom de l'activitat: "Berenar amb les famílies"L'activitat consistirà en fer una petita quedada amb els infants, les seves famílies i les professores, per tal de compartir un temps agradable i divertit. Els infants podran relacionar-se amb les famílies de cadascun d'ells, i aprendre coses noves dels companys. En aquesta quedada serà molt important que les professores i les famílies es mostrin contents, per tal de transmetre seguretat i confiança als infants.En el berenar, cada familiar portarà el menjar preferit del seu infant, així ells podran compartir o provar els diferents aliments que hi han.Aquesta activitat servirà per a crear nous vincles entre els infants en un ambient de confiança, d'alegria i diversió. Els familiars tindran l'oportunitat de participar activament amb els seus infants i gaudir de les noves experiències que van vivint...Nom de l'activitat: “La gran rotllana”L'últim dia de la programació d'aquesta UD realitzarem una activitat de comiat.Ens agruparem tots en rotllana, i primer escoltarem la cançó que ens servirà per acomiadar-nos:Adéu i fins demà, el XXX ha de marxar, adéu i bona tarda, adéu i fins demà.Tot seguit, ens anirem acomiadant, un per un dels infants i dels seus acompanyants, fent-los sentir especials i tenint el seu moment particular de protagonisme dins del grup.
Cap comentari:
No es permeten comentaris nous.