“Cançons, música i relaxació en família”


EDUCADORA: Esmeralda Sánchez Muñoz
NOM DE L'ACTIVITAT

“Cançons, música i relaxació en família”

TEMPORALITZACIÓ

L'activitat es durà a terme, en el primer trimestre dins de la programació del període d'adaptació,  el Divendres, 20 de setembre.
Aquesta activitat dura 30 minuts (aproximadament)
ESPAI

 Es realitzarà a la sala de psicomotricitat.
EDAT INFANTS

 P-1 de 1 a 2 anys
OBJECTIUS APRENENTATGE

Descoberta d'un mateix i dels altres
  • Tenir una actitud activa i engrescadora durant les cançons
  • Centrar l’atenció en l'activitat i mantenir-la durant un temps determinat.
  • Mostrar-se afectius amb les educadores i l’adult.(acompanyant)
Descoberta de l'entorn
  • Gaudir i percebre sensacions  a través de la relaxació durant el massatge.
  • Comprendre les nocions espacials tinguen per referència el propi cos i reproduir postures i moviments durant les cançons.
Comunicació i llenguatgen
  • Adquirir el vocabulari específic de la unitat (memoritzar i reproduir finals de frase de les diferents cantarelles)
  • Expressar emocions  a traves del llenguatge corporal( tant en el massatge com en les cançons)
CONTINGUTS

Conceptuals:
  • Expressió i manifestació de les emocions i les necessitats: afectives, de relació,...
  • Relaxació per percebre sensacions amb el contacte físic a traves del massatge.
  • Reconeixement i exteriorització de les diferents emocions durant les cançons i el massatge.
Procedimentals:
  • Atenció per la imitació de les diferents accions que configuren els jocs de falda i cançons mimades .
  • Participació amb una actitud activa i engrescadora durant les cançons.
  • Compresió de nocions espacials tenin per referencia el propi cos i reproduir postures, moviments, durant les cançons.
  • Comprensió de les intencions i dels missatges dels adults en el llenguatge verbal
  • Expresió d'emocions a traves del llenguatge corporal (tant en el massatge com en les cançons)
Actitudinals:
  • Disposició per establir relacions afectives positives (educadora, pares i infants).
  • Participació en les activitats proposades.
  • Iniciativa i interès en situacions de comunicació oral i atenció a les explicacions de l'educadora.
RECURSOS

  • 13 cadires, 13 matalassos,
  • Mantetes i crema (portades pels pares)
  • Ràdio CD, CD de música relaxant
  • Llibre de feltre amb personatges que inclou un CD de cançons infantils
  • Fotocòpies per als pares de les cançons de l'activitat.
DESENVOLUPAMENT

Benvinguda:
  
Primer de tot donarem la benvinguda a tots els acompanyants dels infants i als més petits, després els acompanyarem a la sala de psicomotricitat on es desenvoluparà l'activitat. La sala ja estarà preparada, amb cadires col·locades en forma de cercle. Els matalassos, també estaran col·locats en els laterals de la sala. Els CD 's de música amb les cançons seleccionades també estarà preparat. Haurem enviat una nota informativa als pares on posarà que cal una manteta i crema per a l'activitat de relaxació. Tindrem alguna manteta de més , per si algun acompanyant se li ha oblidat. Quan estiguin tots els acompanyants asseguts a les seves cadires amb els infants, es donarà una petita explicació on s'exposarà el que farem en l'activitat. Cantar cançons de falda i mimades on participarem tots, educadora, pares i infants. Després escoltarem música relaxant i farem un massatge infantil.

Primera part. Cançons:

1. L'educadora començarà dient el títol de la cançó que s'ha d'interpretar, mentre es posa la manyopla a la mà el personatge de la cançó perquè els infants relacionin personatge amb cançó.
2. Després, ella anirà fent els gestos corresponents a cada cançó, perquè els pares imitin i se'ls transmetin als infants.
Les cançons seleccionades per a aquesta activitat són:
Ball manetes, Si vas a la carnisseria, Arri arri tatanet, Ralet ralet, Aquest és el pare, Escarabat bum, bum, Cargol treu banya, Bim bom, i l'esquirol.

 
Segona part. Relaxació.

 
1. Passarem a la zona dels matalassos i posarem musica relaxant. La TEI anirà explicant com fer el massatge. Ella ho farà amb un ninot i estarà ben situada perquè tothom pugui veure-la. El massatge serà, en cames, panxa, braços i cara.
2. L'adult pot estar amb les cames obertes i estirades, amb l'esquena recolzada a la paret amb les cames estirades i juntes o amb les cames creuades amb l'infant davant. Abans d'iniciar el massatge s'han de tenir tots els elements necessaris a l'abast.
3. En el massatge l'important és la relació i la comunicació amb l'infant, per aquesta raó els moviments no han de ser ràpids sinó rítmics i estimulats.
Si l'infant no vol el massatge, no se li farà encara que estigui posat com activitat en una programació. Si se li fa encara que no vulgui ho viurà com una agressió. S'ha de  demanar permís a l'infant,
4. Durant el massatge hem d'estar atents als senyals que ens doni l'infant per tal d'aturar el massatge en el moment adequat.
5. En acabar hem de fer una carícia per les zones on hem fet el massatge, i hem de cercar un ritual de sortida ( un petó, una abraçada, demanar-li si li  ha agradat).
6. Després comentarem com ha anat l'activitat i repartirem unes fotocòpies, amb les cançons treballades en l'activitat perquè a casa puguin cantar-les amb els infants.
ADAPTACIONS

L'activitat, podrà tenir diverses adaptacions depenent de les necessitats, des de reduir o ampliar el temps proposat, depenent de l'aptitud dels infants a possibles adaptacions, depenent de les necessitats següents:
Criteris d'adaptació per a infants amb discapacitat motriu.
Criteris d'adaptació per a infants amb discapacitat visual.
Criteris d'adaptació per a infants amb discapacitat auditiva.
AVALUACIÓ ACTIVITAT

- El temps programat és suficient per realitzar-la?
- Els continguts treballats resulten atractius als infants i les famílies?
- S'han aconseguit els objectius establerts?
- El material utilitzat es l'adequat per treballar l'activitat?
- El espai ha sigut el adequat per desenvolupar l'activitat?
- Les cançons proposades son les correctes para aquestes edats?
- L'agrupació i el nombre de participants era la correcta?
- El ritme de  l'activitat ha estat l'adequat?
- La implicació dels participants ha sigut la desitjada?
- L'activitat s'ha ajustat al plantejament previst?
- La relació educador/família/infant ha sigut 'l'adequada?

Ítems: Adequat, cal millorar, no adequat, observacions
AVALUACIÓ INFANTS

 - Té una actitud activa, engrescadora i col·labora durant les cançons ?.
- Centra l'atenció i la manté durant un temps determinat ?.
- Manté una relació afectiva amb l'adult i l'educadora?.
- Comprèn les nocions bàsiques espacials tenint en compte el seu propi cos i reprodueix  postures, moviments durant les cançons?
- Gaudeix del massatge i li agrada el contacte físic ?.
- Adquireix el vocabulari especific de la unitat i memoritza i reprodueix finals de frase de les    diferents cançons?
- Expressa emocions a traves del llenguatge corporal (tant en el massatge com en les cançons? Està content, alegre, durant les cançons?

Ítems: Mai, Poc; sovint, sempre, observacions


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada