“Ja som aquí”


EDUCADORA: Marta Mayans Pérez
NOM DE L'ACTIVITAT

“Ja som aquí”

TEMPORALITZACIÓ

Aquesta activitat és l'activitat inicial 1 de la UD 1”Descobrim les primeres emocions en família”. Es durà a terme el dilluns dia 16 de setembre a primera hora del matí, en el moment d'acollida dels infants. El temps que durarà l'activitat és de 20-30 minuts
ESPAI

El pati (si disposa d'un sistema adequat per poder escoltar la cançó que acompanya l'activitat). En el cas que el temps no acompanyi o no es disposi d'un bon sistema de so al pati, es podrà realitzar a la S.U.M., tot desplaçant les estructures mòbils si és necessari.
EDAT INFANTS

P-1 de 1 a 2 anys
OBJECTIUS APRENENTATGE

Descoberta d’un mateix i dels altres
1.2.1 Acceptar de forma positiva la separació de la família.
1.3.1. Expressar els propis sentiments i les emocions bàsiques viscudes amb l'activitat.

Descoberta de l’entorn
2.1.1. Identificar els espais i les persones de la llar i acceptar-los amb tranquil·litat.
2.1.2. Adequar el propi comportament a l'execució de l'activitat
2.1.4. Adquirir normes de comportament social: saludar, acomiadar-se.
2.2.1. Mostrar-se afectuós amb les educadores i amb els adults.
2.2.3. Mostrar-se tranquil, a gust, acceptat i acollit en la nova situació

Comunicació i llenguatges
4.1.2. Expressar emocions a través del llenguatge corporal en ballar la cançó 
4.1.3. Utilitzar el llenguatge oral en cantar la cançó

CONTINGUTS

Conceptuals:
  • Identificació de l'educador i dels infants del grup.
  • Orientació amb autonomia en els diferents espais de la llarIdentificació de diferents senyals comunicatives del llenguatge corporal.
Procedimentals:
  • Iniciació en el coneixement de les possibilitats expressives i motores del propi cos.
  • Adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en els diferents grups on es relaciona l'infant.
  • Desplaçament en l'espai on es realitza l'activitat.
  • Expressió de les emocions mitjançant els diferents tipus de llenguatges.
Actitudinals:
  • Establiment de relacions afectives positives dins la llar.-
  • Participació adequada en l'activitat.-
  • Acceptació a la nova situació d'incorporació a la llar d'infants.
  • Comprensió de les intencions i dels missatges dels educadors/es i dels infants.
  •  Atenció a les pautes de l'educador.
RECURSOS

  • Reproductor de CD' s
  • CD amb la cançó del “Bon dia”
  • Material didàctic: fitxa cançó del bon dia.
  • Titelles de paper o cartró del Sol. (una per a cada família)
DESENVOLUPAMENT

A través d'aquesta activitat volem donar la benvinguda als infants i a les seves famílies a la llar d'infants, mostrant-los mitjançant una cançó, l'alegria que ens ocasiona la seva arribada. Amb aquesta cançó alegre del Bon dia transmetrem als infants la primera emoció a treballar: “l'alegria”.
Aquesta activitat constarà de dues parts:
La primera part de l'activitat es basarà en escoltar la cançó durant l'arribada dels infants i les seves famílies, com a música de fons, en el moment de la salutació i l'acollida per part de les educadores. Les dues educadores donaran la benvinguda als infants i les seves famílies a l'aula i els convidaran a anar al pati o SUM per realitzar l'activitat mentre la cançó va sonant suaument.
La segona part es basarà en fer una rotllana amb els infants i les seves famílies. Una de les educadores es situarà al centre del pati o SUM i anirà acollint els infants i les famílies a la rotllana. L'altra educadora repartirà a cada família una “titella Sol” i els indicarà que mentre sona la cançó la vagin movent d'un costat a l'altra, aixecant-la ben alt en el Bon dia final. Seguidament, pujarà el volum de la cançó, i procedirà a l'observació dels infants i les famílies de la rotllana, que anirà girant alhora que cantem alegrement la lletra del “Bon dia” i movem el titella “Sol”. Aquesta observació servirà per valorar l'activitat i els propis infants.
Durant tot el curs, aquesta cançó es farà servir com a música de fons en el moment d'acollida dels infants i es realitzarà l'activitat amb el grup classe un cop finalitzat el període d'adaptació intentant que cantin certs fragments els propis infants. També es convidarà als infants a pintar la seva titella Sol amb pintura de dits en futures sessions.
ADAPTACIONS

Degut a ser una activitat que es durà a terme amb les pròpies famílies dels infants, i aquestes actuaran com a reforç, no caldrà mesures específiques d'adaptació, tot i que caldrà tenir present l'atenció a la diversitat i respectar els interessos dels propis infants. Tots els infants podran realitzar alhora i d'igual manera l'activitat ja que en el cas de necessitats específiques per discapacitat física, per exemple, les pròpies famílies seran les facilitadores i acompanyants del seu pro
pi fill o filla, ajudant-lo en cas de dificultats.  
Les variants que es poden tenir en compte a l'hora de realitzar l'activitat són les condicions meteorològiques que determinaran l'espai a utilitzar i la `predisposició i/o estat anímic dels infants que determinarà que l'activitat es pugui dur a terme amb major fluïdesa o invertint major temps en la disposició inicial de les famílies en l'espai.
AVALUACIÓ ACTIVITAT

- Ha resultat engrescadora?
- Ha motivat la participació de les famílies i els infants?
- Ha propiciat l'expressió de les emocions?
- Ha despertat interès en els infants i les famílies?
- Ha resultat explícita i entenedora?
- Ha generat un ambient d'alegria per l'arribada.?
- L'espai utilitzat ha estat l'adequat?
- Els materials utilitzats són suficients?
- Ha propiciat l'atenció a la diversitat?
Ítems: Adequat, cal millorar, no adequat, observacions
AVALUACIÓ INFANTS
 
-Accepta de forma positiva la separació de la família?
-Expressa els propis sentiments i les emocions bàsiques viscudes amb l'activitat?
-Identifica els espais i les persones de la llar i els accepta amb tranquil·litat?
-Adequa el propi comportament a l'execució de l'activitat?
-Adquireix normes de comportament social: saludar, acomiadar-se?
-Es mostra afectuós amb les educadores i amb els adults?
-Es mostra tranquil, a gust, acceptat i acollit en la nova situació?
-Expressa emocions a través del llenguatge corporal en ballar la cançó?
-Utilitza el llenguatge oral en cantar la cançó?
-Escolta la cançó amb interès?
-Mou la titella Sol de manera adequada?
-Mostra interès per la titella i en té cura?
Ítems: Mai, Poc; sovint, sempre, observacions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada