DESENVOLUPAMENT
L'objectiu principal d'aquesta activitat és mostrar als infants les diferents emocions bàsiques i que de mica en mica les comencin a reconèixer.
Preparació de l'activitat:
Uns dies abans de realitzar l'activitat l'educadora haurà elaborat un petit mural amb la imatge de la mascota de la classe, l'elefant (sense rostre) i el folrarà amb “Aironfix” (paper de plàstic transparent adhesiu). Al mig de la cara o rostre haurà enganxat un tros de velcro. També haurà elaborat 8 cares, cada una d'elles representa un estat emocional o emoció.
Abans de començar l'activitat, adequarem i prepararem l'espai i els materials. Retirarem les taules i les cadires per a deixar una mica d'espai lliure. Procurarem que les joguines no estiguin massa a prop per tal que els infants no es distreguin i ens prestin la màxima atenció. A l'hora de preparar l'espai, l'educadora haurà enganxat el mural a la paret central de l'aula, al costat del mirall i haurà col·locat al seu davant un petit matalàs perquè els infants estiguin més còmodes.
Inici: Per començar l'activitat presentarem als infants el material que hem preparat, els mostrarem el mural amb la mascota de la classe, l'elefant, sense rostre i també les diferents cares.
Un cop els infants estiguin asseguts al matalàs, farem una petita explicació (verbal, gestual) de quines emocions treballarem i de quina emoció representa cada cara amb alguna fórmula d'inici.
Desenvolupament: A mesura que l'educadora vagi explicant i gesticulant les diferents emocions amb les mans i la cara, els infants l'hauran d'imitar... es podran veure reflectits en el mirall.
Primer de tot mostrarem la cara de l'elefant que té dibuixada l'expressió d'alegria, ja que considerem que és la més fàcil de reconèixer i de identificar, farem una petita explicació de com ens sentim quan estem alegres i ens fixarem en el somriure que es dibuixa al rostre de l'elefant quan aquest està alegre. La segona cara que treballarem serà la de la tristesa, aquesta emoció també és fàcil de reconèixer, i, igual que amb l'emoció anterior, farem una petita explicació i observarem la cara de l'elefant que expressi tristesa, veurem com els seu somriure ha canviat i la seva expressió és més trista. A continuació, treballarem la por i la ira, de la mateixa manera que les dues anteriors i sobretot ens fixarem bé en les diferències que presenten els rostres i les seves expressions facials.
Per últim, posarem al terra les diferents cares de l'elefant, i amb l'ajuda de l'educadora farem aixecar als infants d'un en un i els demanarem que col·loquin una determinada expressió al mural. Per exemple, amb l'ajuda de l'educadora, i sempre respectant el torn, demanarem a un infant que agafi la cara que representi alegria i que l'enganxi a l'elefant, així anirem repetint la mateixa operació amb cada infant.
Cloenda: Per finalitzar l'activitat , cridem la seva atenció i amb la mostra de totes les cares que tenim, tornem a recordar, fent gestos i mostrant les cares les emocions. Acte seguit preguntarem als infants què els ha semblat l'activitat i si els ha costat molt reconèixer els diferents estats emocionals de la mascota de la classe.
Una vegada finalitzada l'activitat demanarem als infants, amb l'ajuda de les educadores, que ajudin a recollir el material i el col·loquin al lloc adequat. Paral·lelament i durant tota l'activitat realitzarem fotografies als infants, per a l'activitat de síntesi.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada