"Berenar amb les famílies”


EDUCADORA: Gemma Saura Mula
NOM DE L'ACTIVITAT

“Berenar amb les famílies”





TEMPORALITZACIÓ

L'activitat es realitzarà la quarta setmana, més concretament el dia 9 d'octubre i tindrà una durada de 45 minuts.
ESPAI

L'espai on realitzarem aquesta trobada serà a l'aula.
EDAT INFANTS

P-1 de 1 a 2 anys
OBJECTIUS APRENENTATGE

Descoberta d’un mateix i dels altres
  • Reconèixer els propis sentiments i els dels altres, mitjançant el joc i l'observació diària.
  • Tenir una actitud activa i engrescadora durant les activitats.
  • Establir i mantenir lligams afectius amb les educadores i l’adult.
  • Mostrar interès pels companys i adults amb qui es relaciona.
  • Mostrar-se afectiu amb les educadores i amb l'adult.
Descoberta de l’entorn
  • Col·laborar en la preparació i recollida de l'espai i el material.
  • Adquirir normes de comportament social: saludar, acomiadar-se.
  • Participar activament en les activitats que proposa l'educadora/es.
Comunicació i llenguatges
  • Progressió en l'ús del llenguatge oral.
  • Desenvolupar el llenguatge no verbal a través de la mirada, gestos, sentiments, emocions.
CONTINGUTS

Conceptuals:
  • Reconeixement dels propis actes, emocions i dels diferents estats d'ànim en que ens podem trobar en determinades situacions (content, trist, enfadat....).
  • Coneixement de les possibilitats expressives del propi cos.
  • Orientació amb autonomia en els espais habituals.
  • Comprensió de les intencions i dels missatges que li adrecen les persones adultes i altres infants, identificant i emprant els diferents senyals comunicatius (gest, entonació) i valorant el llenguatge oral com un mitjà de relació amb les altres persones.
Procedimentals:
  • Manifestació i expressió de les pròpies emocions i sentiments, utilitzant el llenguatge com a mitjà d’expressió i comunicació.
  • Gestió positiva de les emocions.
  • Observació i exploració de l'entorn físic i social.
  • Manipulació dels objectes quotidians.
  • Demostració de les necessitats, sentiments i idees mitjançant el llenguatge oral.
  • Ampliació del llenguatge oral a l'hora d'expressar necessitats i sentiments.
  • Aplicació del llenguatge no verbal.
Actitudinals:
  • Disposició per establir relacions afectives positives amb les persones adultes i els infants amb qui comparteix situacions i activitats quotidianament.
  • Interès en l'expressió dels sentiments.
  • Comprensió i apreciació progressiva de l’entorn immediat, iniciant-se en el coneixement i l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en els diferents grups socials en què participa.
  • Respecte vers els altres.
  • Participació en les activitats proposades.
  • Utilització de manera progressiva las normes en els intercanvis de relats, converses i explicacions (atenció, espera, to de veu, interes i iniciativa).
RECURSOS

  • Gots de plàstic
  • Plats de plàstic
  • Coberts de plàstic
  • Tovallons
  • Estovalles
  • Safates
  • Cadires
  • Taules
  • Famílies
  • Educadores
DESENVOLUPAMENT

Rebuda als familiars
Les educadores i els infants estarem a l'aula esperant a que arribin els familiars per rebre'ls amb els braços ben oberts i plens d'alegria. Els familiars quan entrin a l'aula es trobaran als seus petits de la casa, i deixaran els aliments que duen repartits en les taules. En aquest moment comença a crear-se els primers contactes entre els diferents pares, mares, infants i educadora. És molt important que en aquest precís instant els familiars i els educadors mostrin confiança i alegria entre ells per tal de demostrar-lis el bon enteniment que hi ha i així ells poder estar tranquils i confiats.
Desenvolupament l'activitat o trobada
Un cop acabem de rebre a tots els familiars, començarem a berenar. Els familiars s'encarregaran de portar els aliments preferits dels seus infants i en aquest moment es quan han de compartir els seus gustos entre ells i provar el menjar del company.

Cloenda de l'activitat ''Acomiadament''
Un cop haguem acabat de berenar, recollirem i deixarem les taules i les cadires ben netes i les col·locarem al seu lloc. Els infants mentre ajuden a recollir podran ensenyar als seus familiars el seu lloc on s'asseu, on tenen els seus treballs, etc.  
Les educadores ens acomiadarem a l'entrada de la llar d'infants amb les famílies i els infants, tot agraint-los la seva participació. Els infants s'aniran contents amb ganes de tornar a la llar, el dia següent.
  
ADAPTACIONS

Tindrem molt en compte als diferents factors:

Al·lèrgies alimentaries són una resposta immunològica exagerada de l'organisme que es produeix en persones hipersensibles com a conseqüència de la ingestió, la inhalació o el contacte amb un aliment determinat o els seus derivats, o amb un additiu contingut en aquest aliment. Les persones que en pateixen presenten símptomes quan ingereixen, inhalen o tenen contacte amb aliments que per a la majoria de la població són segurs i saludables. Ens podem trobar en que hi hagi algun infant al·lèrgic a:
  • La lactosa és un sucre i no hauria de causar problemes; però en el cas de que fos d’origen animal, podria estar contaminada amb PLV. En el berenar haurem de tenir cura amb els batuts, els dolços, la pasta de full, la cobertura brillant de productes de pastisseria, galetes, pa de pessic, magdalenes, embotits, etc.
  • Al gluten és un conjunt de proteïnes que estan exclusivament en la farina dels cereals. En el berenar haurem de tenir cura amb el pa, les galetes, pastissos, etc.
AVALUACIÓ ACTIVITAT

Han connectat amb els interessos dels infants.
Han potenciat el treball autònom i la creativitat.
Han permès la participació de tots els infants.
S'ha respirat una atmosfera d'interès i treball.
Han propiciat l'atenció a la diversitat.
Els continguts i tipus d'activitats són significatives per a totes les famílies.

Ítems: Adequat, cal millorar, no adequat, observacions
AVALUACIÓ INFANTS

Participa de l'activitat.
Gaudeix de l'activitat.
Mostra interès per les activitats.
Respecta als seus companys.
Identifica i manifesta les necessitats bàsiques del seu cos.
Mostra i reconeix els sentiments i les emocions primàries.
Comparteix les seves necessitats amb els seus companys, educadors i famílies.
Realitza adequadament l'activitat.
Els infants se senten còmodes realitzant les activitats amb l'ajuda dels familiars i educadors.

Ítems: Mai, Poc; sovint, sempre, observacions





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada