EDUCADORA: Virgínia Navas Moya
| |
NOM DE L'ACTIVITAT
“Mural del protagonista”
|
TEMPORALITZACIÓ
L'activitat es durà a terme durant la tercera setmana (4 d'octubre) dins la programació del primer trimestre. Serà la última de les activitats de desenvolupament de la Unitat didàctica.
La seva durada serà de 20 minuts aproximadament: 5' per donar les explicacions i 15' per realitzar el mural.
|
ESPAI
L'activitat es realitzarà en dues aules
|
EDAT INFANTS
P-1 de 1 a 2 anys
|
OBJECTIUS APRENENTATGE
Descoberta d’un mateix i dels altres
Descoberta de l’entorn
Comunicació i llenguatges
| |
CONTINGUTS
Conceptuals:
Procedimentals:
Actitudinals:
| |
RECURSOS
| |
DESENVOLUPAMENT
Inici:
L'educadora, el dia assenyalat, distribuirà les taules per la classe i posarà a cada taula aquests materials: dues cartolines del mateix color, dues barres de cola i els dos sobres amb les fotografies dels infants.
Quan arribin els pares, s'aniran col·locant per les taules i l'educadora els anirà donant instruccions. Primer explicarà en què consisteix l'activitat.
Desenvolupament:
Els infants amb ajuda dels pares i mares, hauran d'anar enganxant cadascuna de les fotografies a les cartolines amb ajuda de la barra de cola. Cada vegada que enganxin una foto aniran comentant amb l'infant qui són les persones que surten i què estan fent. Quan l'infant els hagi identificat, els pares posaran cola a la foto i amb ajuda de l'infant l'enganxaran a la cartolina. I seguint aquest sistema seguiran enganxant la resta de fotografies.
Mentrestant, l'educadora anirà preparant tres safates amb pintura de diferents colors: blau, vermell i groc.
Quan hagin acabat, l'educadora distribuirà les safates per les taules. Les posarà en funció del color de la cartolina. Si és la de color vermell, posarà la safata amb el color groc, per exemple.
Cadascun dels infants aniran ficant la mà a les safates, amb ajuda dels pares i mares, i seguidament deixaran la empremta a la seva cartolina. Podran posar tantes mans com vulguin.
Final:
En acabar, l'educadora repartirà tovalloletes a les famílies per a què ajudin als seus infants a netejar-se les mans.
Després, entre tots, es recollirà tot el material i es deixaran els murals a sobre de la taula per a què s'eixuguin. I una vegada eixugats, es penjaran a una de les parets de la classe amb trossets de massilla adhesiva.
| |
ADAPTACIONS
A l'hora de realitzar l'activitat es respectarà el ritme de treball de cada infant i s'ampliarà i/o disminuirem la durada de l'activitat sempre que sigui necessari.
En el cas que hi hagués algun infant amb NEE es demanaria l'ajuda necessària als especialistes per poder fer les adaptacions que hi corresponguin.
| |
AVALUACIÓ ACTIVITAT
Grau de participació dels infants.
Grau de participació dels acompanyants.
Temporalització de l'activitat.
Adequació de l'activitat.
Adequació dels materials.
Nivell de satisfacció de l'activitat.
Implicació del personal educador.
Assoliment dels objectius proposats.
Ítems: Adequat, cal millorar, no adequat, observacions
| |
AVALUACIÓ INFANTS
Participa activament en l'activitat.
Comprèn el que se li explica.
Explora els materials.
Participa en la preparació del material.
Participa en la recollida del material.
Expressa les seves emocions i sentiments.
Manté l'atenció.
Manipula els diferents materials.
S'interessa pel descobriment d'imatges.
Coneix les persones que surten a les fotografies.
Experimenta amb tot el material que se li proporciona.
Es deixa ajudar per l'adult.
Sap expressar-se amb el llenguatge oral.
Es mostra creatiu i expressiu a través del llenguatge plàstic.
Centra l'atenció en l'activitat i la manté durant un temps determinat.
Es mostra actiu en la demanda d'afecte.
Aprèn a utilitzar diferents eines senzilles.
Ítems: Mai, Poc; sovint, sempre, observacions
|
“Mural del protagonista”
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada